Friday, July 28, 2006

معجزه چرخ ها

خوابم نمی بره.ساعت 3 صبح اه
دو ساعتی می شه که با شیفتگی یکی از کتاب های قدیمی کسری رو می خونم.اسم کتاب هست "معجزه چرخ ها".تامل کودکانه و دانشمندانه ای بر مسِآله های مهندسی دنیا داره.خواننده رو به بهتر و دقیق تر دیدن وادار می کنه.به ویژه خواننده های جوان و کم سن و سال و شاید باهوش رو،که اهل تامل نیستن و همیشه دوست دارن با سرعت به نتیجه برسن
این کتاب چقدر به دلم نشست...مدت ها بود که با این لذت معما حل نکرده بودم!و سال ها بود به پدیده های ساده علمی به این شکل نگاه نکرده بودم
به این فکر می کنم که کاش بچه ها زودتر این کتاب رو بخونن
بچه ها (نوجوان هایی که می شناسم) بیشتر دانشگراند تا دانشمند.نمی دونم این رو چطور توضیح بدم

8 comments:

Anonymous said...

salam yasi. hamed(alahverdi) hastam.
avalinbare weblog to ro mikhonam chizi ke mikhastam begam ineh:
toye khone ye fateme ina darmored delsardi bache hay in dore gofty kheyli harf dashtam natonestam begam. delam brat tang shode lotfan baham tamas begir.

Anonymous said...

هی فکرمی کردم نمی شه فارسی نوشت.
دوباره حامدم می خاستم بگم
فعلا E-mil ندارم

یاسمن said...

چه خوب که دیدمت حامد.تو از اون آدم هایی هستی که من از بزرگ شدنشون نمی هراسم و همیشه از این که تو توی این دنیایی احساس غرور می کنم!

Anonymous said...

سلام کتاب منو استادم گرفته و گم کرده!!

Anonymous said...

سلام واقعا خوشحالم كه جوابتو خوندم حالا كه نوشتمو نگاه مي كنم خيلي غلت املايي دارم (البته چون فينگليش بود پيدا كردنش سخته) مثل بچگيها

Anonymous said...

راستش خودم اين احساسو ندارم( اين
كه دوتاكامنت بزارم داره عادت ميشه

Anonymous said...

راستش خودم اين احساسو ندارم( اين
كه دوتاكامنت بزارم داره عادت ميشه

Anonymous said...

خيلي فكر كردم به نوشتت
:ميخوام يه خاطره برات بگم
سر زنگ ادبيات (درس محبوب من( :داشتيم شعر قشنگ ابتهاج رو مي خونديم
در اين سراي بي كسي كسي به در نمي زند
: كه يكي از بچه ها پرسيد
غبار بي سوار يعني چي!!
معلممان پس از طفره رفتن بسيار كار را به صحبت با اسا تيد ديگر كشاند.
هفته ي بعد من كنجكاوشدم ببينم چي شده .
شوراي معلمان به اين نتيجه رسيدند
شاعرتصورمي كرده غبار ها ي بيابان سوار هاي كوچك اندامي هستند.وبعد كه فهميده اشتباه مي كرده غمگين شده است